lördag 25 september 2010

Länge sedan sist

Nu var det länge sedan jag gjorde ett inlägg här. Inte för att det funnits lite att skriva om, utan för att det funnits lite tid att skriva på. Det har blivit ett antal övertidstimmar sista tiden, och dessutom ett bröllop för 14 dagar sedan, mitt eget.


Brölloppet var på min födelsedag och jag kunde inte låta bli frestelsen att fota vigselakten själv med fjärr till kameran, som stod på ett stativ i ett hörn. Det var en liten tillställning med bara den allra närmaste släkten. Och på söndagen blev det namngivning för lille Wilhelm, men då med ytterligare lite släkt på Annas sida. Det var en underbar helg, även om väldigt lite i praktiken ändrats av giftermålet, annat än att Anna fått byta efternamn då.

Jag har själv fixat med mitt efternamn, då jag alltid stavat det Lindquist, men skattemyndigheten har envisats med att stava med v istället. 1800 kronor kostade det, men när nu ytterligare 2 personer får mitt efternamn tänkte jag att det kunde vara värt att få det rättstavat officiellt också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar