onsdag 21 november 2012

Sverigedemokrater, dra till Nordkorea

Jag älskar Sverige. Jag är stolt över att vara svensk. Jag är stolt över vad som är svenskt. Vad är då att vara svensk? Vad är svenskt? Tja, förutom knäckebröd, köttbullar och smörgåsbord så är det svenskaste jag vet den vilja vi har att hjälpa till och den medkänsla vi visar för våra medmänniskor. Det spelar ingen roll om det är en ateist, en muslim, en jude, en shintoist eller någon annan religös föreställning. I Sverige ska alla behandlas lika, det är svenskt.

Jag brukar sällan ha mycket till övers för Expressen, men de senaste veckorna har de visat att de har journalister av hög klass på tidningen. Deras rapportering gällande Sverigedemokraterna har varit lysande. Jag gillar inte att kalla folk idioter, men hur i helvete kan någon vara så korkad att man vill rösta på ett parti som har en människosyn som inte hör hemma i ett modernt demokratiskt samhälle? Ni som vill rösta på Sverigedemokraterna, istället för att förstöra för oss som älskar det här landet kan ni flytta till ett land som delar era demokratiska värderingar, Nordkorea och Burma ligger väl närmast till hands. Om det inte duger kan ni dra åt h-vete.

Bäst tycker jag Magnus Betnér sammanfattat det hela i sin youtubekanal.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar