fredag 25 februari 2011

Skeptikerpodden

För ett par veckor sedan började jag lyssna på en riktigt bra poddradio, vid namn skeptikerpodden. Skeptikerpodden beskriver på ett trevligt sätt vad det är att vara skeptiker och vad vetenskaplig skepticism innebär. De är i dagsläget uppe i 42 avsnitt, och kritiserar all möjlig ovetenskaplig gallimatias, som tex healing, medium, homeopati samt kreationism och mängder av annat intressant och spännande. Jag rekomenderar varmt att lyssna på denna välgjorda poddradio, den ger många insikter.

Jag har också börjat leta lite skeptiska bloggar, där bland annat tankebrott, Orsakverkan och Technicolor verkar vara väldigt lovande. En annan spännande blogg är ScepchickSE, som består av skeptiska kvinnor.

Jag hoppas att jag själv ska skriva ett inlägg eller två i skepticismens tecken framöver, men, liksom "Orsa kompani, lovar jag ingenting bestämt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar